Wednesday, April 22, 2009

Salam ceria sihat, kaya, bahagia,

Masa berlalu begitu pantas. Begitulah kehidupan di dunia ini, masa terus berlalu tidak pernah berhenti untuk menuggu sesiapa.

Sebahagian besar daripada orang biasa(95%), semakin umur meningkat, semakin banyak hutang yang mereka tanggung? Setiap kali ada kenaikan gaji dan pangkat, golongan pertengahan akan mula memikirkan untuk menambah satu lagi LIABILITI dalam hidup mereka.
Apa kesudahannya?

Golongan ini akan menanggung hutang ini berterusan sampai ke pencen. Malah, yang sedihnya, selepas umur persaraan, mereka terpaksa bekerja lagi dalam bidang lain untuk mendapatkan pendapatan bagi menyara hidup.

Kenapa perkara sebegini berlaku? Jawapan yang pasti adalah kerana mereka MENGIKUT CARA BERFIKIR ORANG BIASA maka menghasilkan tindakan seperti orang biasa. Boleh dikatakan 100% daripada pendapatan terpaksa digunakan untuk perbelanjaan harian, mereka ada menyimpan pendapatan, tetapi mereka TIDAK MEMBINA SUMBER PENDAPATAN BERGANDA. Sedangkan kos sara hidup terus meningkat (mengikut kadar inflasi).

Saya yakin, setiap orang yang WARAS tidak mahu menjadi golongan inikan? Saya yakin anda TENTU sudah ada 'PELAN TINDAKAN' yang anda SANGAT YAKIN utk anda mencapai kehidupan SIHAT, KAYA dan BAHAGIA(ia adalah impian semua orang). Malah anda juga mungkin telah memikirkan untuk "RITIRE RICH, RETIRE YOUNG..." supaya kita tidak menjadi seperti golongan yang saya ceritakan di atas.

Menurut kajian hanya 1% sahaja mereka yang mengetahui dan mengamalkan"FORMULA" tersebut. Bagi kita yang telah mengamalkan "FORMULA" ini, sampaikanlah kepada sesiapa sahaja yang "memerlukan", sebagai sumbangan yang akan menjadi amalan 'magnet rezeki'.

Syukur, semoga Taufik dan HidayahNya sentiasa mengiringi kita semua. Amin

No comments:

Post a Comment