Tuesday, April 21, 2009

KUNCI PERUBAHAN

Salam ceria sihat, kaya, bahagia,
Langkah awal yang mesti semua orang buat untuk lebih "cemerlang" adalah seperti berikut:-
1 - Muhasabah diri dgn beberapa soalan;
- adakah aku gembira dgn apa yang aku buat sekarang?
- adakah apa yang aku buat sekarang mampu mencapai "IMPIAN"masa depanku?
- sudahkah aku mulakan perubahan aktiviti harian yang mesti aku mulakan segera?
- mampukah dan sudahkah aku melazimkan perubahan "cara berfikir" dan "aktiviti harian" yang patut aku amalkan?...

2 - Membuat keputusan "muktamad" (mesti fokus) dan buat "pelan tindakan".
Hanya ada 2 syarat sahaja untuk memastikan kejayaan mudah dicapai.
1 - Menulis perancangan pelan tindakan (berasaskan kajian fakta).
2 - Melaksanakan pelan tindakan mengikut jadual.

Semoga Taufik dan HidayahNya sentiasa mengiringi kita semua. Amin

No comments:

Post a Comment