Thursday, July 16, 2009

MESTI BACA....


Salam ceria sihat, kaya, bahagia,

Sebelum kita meneruskan membaca artikel ini, saya syorkan untuk anda membaca kisah Tan-Sri-Syed-Mokhtar-Albukhari

http://matlamat.com/blog/2009/01/tan-sri-syed-mokhtar-albukhari/

Kalau mahu berfikir dan membandingkan perbezaan MINDA orang -orang yang berjaya dengan yang gagal, pasti kita akan menemui sesuatu yang mampu memberi suntikan motivasi atau setidak-tidaknya memberi pengetahuan yang dapat memberi panduan untuk kita jadikan panduan(idola) untuk berjaya.

Satu sahaja perbezaan yang pasti iaitu:-

SEMUA ORANG YANG BERJAYA DENGAN CEMERLANG MEMPUNYAI VISI YANG AMAT JELAS DAN MEREKA AMAT YAKIN MAMPU MENCAPAINYA MALAH MEREKA MELAKUKANNYA DENGAN EMOSI.

Kita sebagai umat Islam sepatutnya sememangnya amat hebat dan mampu mencapai apa sahaja yang menjadi 'IMPIAN NALURI' kita sendiri. Setiap orang mempunyai 'minat' dan kebolehan yang berbeza-beza antara satu sama lain(itulah keAgungan Maha pencipta). Tetapi kita semua mempunyai VISI HIDUP yang sama (hanya kerana Allah).

Walau apa pun keinginan atau sebesar manapun impian kita kalau kita BERPEGANG KEPADA PRINSIP 6 rukun Iman dan 5 rukun Islam, kita akan berusaha bersungguh-sungguh atas dasar niat dan tanggungjawab HANYA KERANA KEREDHAAN ALLAH. Maka keyakinan kita amat tinggi tambahan pula, tiada langsung perasaan kecewa atau putus asa. Walau beribu kali kita gagal kita akan tetap terus berusaha kerana naluri(minat) dan tanggungjawab.

Bukankah segala kejayaan hanya untuk orang yang 'minat' dan berterusan berusaha bersungguh-sungguh??.....

http://jomkenakopi.webs.com/
Semoga taufik dan hidayahNya sentiasa mengiringi kita. Amin

No comments:

Post a Comment