Friday, June 5, 2009

ORANG BERJAYA BANYAK BERTANYA?...



Salam ceria sihat, kaya, bahagia,


Berapa kali sehari kita bertanya?... Orang yang 'hebat', jutawan, budiman, cendikiawan, jagoan dan siapa saja yang cemerlang dalam bidang masing-masing sememangnya banyak 'bertanya'.


Bermula dengan bertanya pada diri sendiri, ia satu kemestian.

Cuba kita tanya pada diri sendiri soalan paling asas seperti berikut:-

- Kenapa aku dihidupkan?

- Apa yang aku mahu dalam hidup ini?

- Bagaimana masa depanku sekiranya aku terus begini?

- Siapa boleh bantu aku untuk capai cita-citaku?

- Berapa lama lagi masa aku ada sebelum bersara/mati?


Cara atau bentuk ayat pertanyaan juga sangat memberi kesan kepada hasil yang kita inginkan.

Kita sambung lagi nanti ya.....


Semoga taufik dan hidayahNya sentiasa mengiringi kita semua. Amin

1 comment:

  1. Amin....

    Hidup ini mesti penuh dengan soalan...minda akan lebih berfungsi...
    Keep asking........

    ReplyDelete